2016. október 26., szerda

Női dolgok

Igen, igen...azokról a piros betűs napokról szeretnék most Nektek írni.
105 napja műtöttek.Ugye milyen profin kiszámoltam? Még jó, hogy az excellben profi vagyok:)
Szóval 3 hónapja és 13 napja eltávolították a teljes pajzsmirigyem.

A műtét másnapján már el kellett kezdeni szedni a Letrox tablettát, ami pótolja a pajzsmirigyem által megtermelt hormont. 2 héten keresztül 50 mikrogrammot kellett szednem, majd utána növelnem kellett 100 mikrogrammra. Augusztus 2-án voltam kontrollon, amikor 4,901 volt a TSH-m, de a doki kérte, hogy maradjon a 100 mikrogramm és 3 hónap múlva jöjjek vissza.
A kontrollom november 15-én lesz. Kíváncsiságból elmentem azért vérvételre szeptember 15-én. Akkor a TSH-m alig emelkedett, szinte stagnált 4,968 volt. Gondoltam nem türelmetlenkedek, kivárom a november 15-öt. Azonban egy kis gubanc alakult ki. Ma a 44. napja, hogy utoljára volt menzeszem. Már az előző ciklusom is 38 napos volt, és eleinte még nem gondoltam, hogy baj van. Titkon remélem, hogy hátha összejött a baba, de ami fura volt, hogy mindig félidő után már elkezdek puffadni egészen addig, amíg meg nem jön, és most ez az érzés elmaradt. Mikor másnak meséltem ezt, rögtön mondta, hogy akkor tuti terhes vagyok, mert hogy ez más, mint eddig. Én kis reménykedő, csináltam is egy tesztet a 38. napon, de negatív lett. Vártam még pár napot, de semmi.
Időközben elmentem nőgyógyászhoz is, mert már ezer éve voltam és meg akartam vizsgáltatni magam.Neki is említettem ezt. Nőgyógyászatilag teljesen rendben talált. Van egy pici PCO-m, de erről tudtam és azért is próbálok hetente legalább 3-szor kardiózni, hogy ez is javuljon.
A doki látta, hogy nemrég érett meg egy petém, vagyis akkor majd előbb-utóbb megjön.

Keddenként rendel a magán endokrin orvosom, és a bejáratott rendszer, ha sürgős bajom van, akkor emailt is tudunk váltani, mert a várakozási idő nála kb 3 hónap.
Tegnap írtam neki egy emailt a panaszomról és este válaszolt is. Annyit írt, hogy menjek el vérvételre és ha a TSH-m 4, 5 feletti akkor emeljek az adagon és szedjek 125 mikrogramm Letroxot.
Reggel el is mentem vérvételre, aminek az eredményét egy órája kaptam meg. A TSH-m 6,15!!!
És a vasam is kevés. Szóval nem kérdés, hogy több bogyóra van szükségem és azonnal. Még szép, hogy nem akar megjönni. Bő 1 hónapja még 5 sem volt a TSH-m.
Nem vagyok orvos, de szerintem még 150 mikrogrammot is szedhetnék simán. De majd november 15-én megmondja hogyan tovább. Azért remélem addig már megjön a várva várt piros:)



Eleinte eléggé bosszús voltam emiatt a késés miatt. Igazán az bosszantott, hogy megint elesek egy ideig attól, hogy megfoganjon a babánk.  De emlékeztettem magam,hogy amikor ebbe belevágtam, tudtam, hogy a hormonbeállítás nem egyik napról a másikra fog megtörténni. Eddig nem volt semmi bajom. Minden rendben ment. És ennek örülök is. Most lett csak egy kis gubanc.
Szerintem azért a dokimnak nem 3 hónapra kellett volna visszarendelnie, hanem 2-re és akkor hamarabb kiderült volna ez. Ha megyek hozzá kontrollra, biztosan kérem, hogy most nézzük a értékeimet 2 havonta, mert ketyeg a biológiai órám és minél előbb szeretnék rendbe lenni hormonálisan.

Egy kis házi praktikát azért elkezdtem alkalmazni, hogy megjöjjön a menzeszem. Elkezdtem zöld teát és cickafarkfű teát inni. Nálam már mindkét tea korábban bejött, hogy meghozza a dolgokat. Remélem most is segít majd. Amit pedig beterveztem novemberre, hogy elmegyek és megtanulom az Aviva tornát, mert az is segít a női dolgok beállításában.

A ciklusom meghosszabbodásán kívül továbbra sincs más panaszom. Nem hízok, pedig ugyanannyit eszem mint régebben. És más egyebet sem tapasztaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése