2016. július 7., csütörtök

A pajzsmirigy rendellenes működésének a tünetei

Kedves Olvasó!

Talán mostmár egyre több fórumon lehet olvasni a pajzsmirigy rendellenes működésének a tüneteiről, de aki valamiért nem tudná mik azok, leírom.

pajzsmirigy (glandula thyroidea) a légcső, ill. a gége előtt kétoldalt elhelyezkedő, lebenyekből álló, belső elválasztású mirigy.Működését a adenohipofízis által termelt hormon, a TSH irányítja. A tüszők falát alkotó mirigyhám tiroxint és trijód-tironint termel. Ezek általános hatású, a test egészére ható hormonok, fokozzák a mitokondriumok működését (tehát növelik az energiatermelést és oxigénfogyasztást). Egyes fehérjék szintézisét serkentik a sejtekben. Nélkülözhetetlenek a normális egyedfejlődéshez, különösen az idegrendszeréhez

Pajzsmirigy alulműködés tünetei:

  • hízás
  • hajhullás
  • testszőrzet elvesztése
  • bőrszárazság
  • fizikai és szellemi lelassulás
  • depresszió

Pajzsmirigy túlműködés tünetei:

  • pajzsmirigy megnagyobbodása
  • kidülledő szemek
  • hajhullás
  • hajritkulás
  • korai őszülés
  • vérnyomás emelkedése
  • szapora szívműködés
  • bőr és köröm problémák

Nekem túlműködésem van, így én azokról a tünetekről tudok személyesen beszámolni. Amit észrevettem azonnal az a fáradtság és a szapora pulzus. Iszonyatosan izzadékony lettem, pedig épp tél volt és én állandóan ablakot akartam nyitni. Folyamatosan ettem és mégiscsak fogytam. Az anyagcserém nagyon felgyorsult, szinte volt olyan, hogy ebéd után nem sokkal WC-re kellett mennem-bocsánat kedves Olvasó, hogy ilyet leírok:)
Ha a lépcsőn felmentem, már majd kiesett a szívem a helyéről. Nagyon kellemetlen volt. Nekem nem volt kidülledő szemem és a hajam is csak akkor hullott amikor később majd a gyógyszeres kezelés során átcsapott alulműködésbe. A menstruációs ciklusom mindig is pocsék volt. Kb 40 napokra jött meg .Nincs golyvám, szimplán csak meg van kicsit duzzadva a pajzsmirigyem, amit orvosok észrevesznek, de az átlagemberek nem.


Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Pajzsmirigy



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése